مقالات

تفاوت کرم پودر و کانسیلر چیست؟

تفاوت کرم پودر و کانسیلر

مقایسه کرم پودر و کانسیلر

تفاوت کرم پودر و کانسیلر در چیست؟ امروزه در دنیای زیبایی و آرایش استفاده از کانسیلر و کرم پودر امری ضروری محسوب می شود. اما تفاوت آن ها در چیست؟ از کدام یک بهتر است استفاده نماییم؟ ماندگاری کدام یک بیشتر است؟ و هر یک مناسب چه نوع پوستی می باشند؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات بالا را بدهیم.

برای درک بهتر تفاوت کانسیلر و کرم پودر بهتر است ابتدا با هر یک به طور جداگانه آشنا شویم.

کرم پودر چیست؟

کرم پودر یکی از انواع محصولات پایه در آرایش صورت می باشد که برای کل صورت مورد استفاده قرار می گیرد و با ایجاد زیرسازی باعث می شود تا باقی محصولات بر روی آن قرار گرفته و آرایش را تکمیل کنند. کرم پودر پوست را یک دست و صاف می کند و می تواند با توجه به رنگی که دارد رنگ پوست را تغییر دهد، همچنین مانع دیده شدن نواقص، جای جوش و… صورت گردد.

کرم پودر انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم

کرم پودر مایع

همان طور که از اسم آن مشخص است به صورت مایع می باشد و دارای پوشش خوب و مناسب و بافت سبک است اما استفاده از آن نسبت به سایر مدل ها کمتر بوده و معمولا در بازار ایران طرفداران اندکی دارد، به همین علت عرضه آن نیز محدود است.

کرم پودر پودری

به شکل پودر بوده و ممکن است در برخی مدل ها بافت نرم و در برخی دیگر بافت فشرده و سخت داشته باشد. قدرت جذب مناسبی دارد و بیشتر برای پوست های چرب کاربرد دارد.

کرم پودر استیکی

این نوع کرم به علت فشردگی و غلظت بالا پوشش خوبی دارد و استفاده از آن نیز بسیار راحت و آسان است به طوری که اگر پد در دسترس نباشد می توان با انگشت دست آن را بر روی پوست پخش کرد و آرایش را انجام داد.

انواع دیگر کرم پودرها را می توان به BB کرم، CC کرم، کرم پودر کرمی، کرم موس، کرم گریم و… تقسیم کرد.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر خود از خانواده کرم پودر به حساب می آید اما مواد آن دارای غلظت بسیار بالاتری نسبت به کرم پودر است و این وجه تمایز اصلی آن هاست. کانسیلر به نسبت کرم پودر رنگدانه بیشتری دارد در واقع کانسیلر برای پنهان کردن نقص و عیوب پوست مانند جای جوش، قرمزی، سیاهی، لک و… مورد استفاده قرار می گیرد تا پوست را یک دست و یک رنگ کند. از تفاوت های کرم پودر و کانسیلر می توان به این مورد اشاره کرد که کانسیلر در ابعاد کوچک تر از کرم پودر تولید می شود به این علت که کانسیلر قرار نیست تمام صورت را پوشش بدهد و بعد از استفاده از کرم پودر مورد استفاده قرار می گیرد.

مانسیلر مایع

دلیل اصلی استفاده از کانسیلر این است که وقتی از کرم پودر استفاده می شود معمولا نقاطی از پوست به خوبی پوشش داده نمی شود و این از نقاط منفی و نقص کرم پودر است، اینجاست که کانسیلر به کمک می آید و با غلظت و پوشش بالاتر به رفع این نقاط باقی مانده کمک می کند.

پس با توجه به توضیحات بالا نتیجه می گیریم که کانسیلر برای پوشش دادن به نقاط خاص و پوشش نواقص آرایش تولید شده است و بعد از کرم پودر مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت اصلی کرم پودر و کانسیلر در فرمول آن است.

انواع کانسیلر

کانسیلر استیکی، مایع، مدادی، کانسیلر کرم، پالت کانسیلر و کانسیلرهای رنگی از انواع کانسیلرها به حساب می آیند که هر یک کارایی تقریبا مشابهی دارند ولی طرز استفاده از آن ها کمی متفاوت است.

کانسیلرهای رنگی

کانسیلرها در انواع مختلف رنگی نیز تولید می شوند که هر رنگ کارایی منحصر به فرد خود را دارد و معمولا افراد حرفه ای و آرایشگران از آن ها استفاده می کنند. به طور مثال رنگ هلویی برای خنثی سازی لکه های خاکستری پوست مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ سبز خنثی کننده قرمزی می باشد. رنگ بنفش برای از بین رفتن زردی پوست است و رنگ زرد و صورتی برای روشن تر شدن پوست می باشند.

ویژگی کانسیلرهای رنگی

موارد مهم در انتخاب کانسیلر

بهتر است در انتخاب کانسیلر به نکات مختلفی توجه نمایید تا کارایی بهتری از محصول را در آرایش خود داشته باشید.

اولین نکته که باید توجه ویژه ای به آن کرد رنگ کانسیلر است به طوری که نباید از رنگ پوست تیره تر باشد. توصیه می شود رنگ کانسیلر را یک درجه روشن تر از پوست خود انتخاب کنید. رنگ تیره تر ممکن است پوست شما را لک دار نمایش دهد.

دومین نکته در انتخاب کانسیلر شکل آن است. با توجه به راحتی خود از کانسیلری استفاده کنید که راحتی بیشتری برای شما دارد. (کانسیلر مایع، جامد، مدادی و…)

آیا می توان از کانسیلر قبل از کرم پودر استفاده کرد؟

از کرم پودر به عنوان یک نوع مواد زیرساز استفاده می شود تا پوست صاف و یکدست و رنگ پوست متناسب با سلیقه مصرف کننده تغییر پیدا کند.
استفاده از کرم پودر و کانسیلر به ترتیب نامناسب می تواند باعث شود تا آرایش شما لکه دار به نظر برسد.

از آن جا که کرم پودر پایه هر آرایشی می باشد بهتر است که ابتدا کرم پودر را مصرف کرده و سپس با کانسیلر نقاط مورد نظر را بهبود دهید.

استفاده از کانسیلر قبل از کرم پودر باعث می شود که یک لایه صاف و مناسب برای آرایش را سخت و محکم کنید و با این حالت انجام آرایش بر روی پوست کاری دشوار ‌و زمان بر و نتیجه کار، آرایشی غیر قابل قبول باشد.
استفاده از کانسیلر در زیر کرم پودر ممکن است باعث شود تا بافت مواد کانسیلر از هم جدا شود. همچنین ممکن است هنگامی که کرم پودر خود را بعد از کانسیلر استفاده می کنید، کرم پودر دچار ماسیدگی بر روی پوست شود.

با توجه به توضیحات بالا به این نتیجه می رسیم که بهترین روش استفاده از کانسیلر بعد از کرم پودر است. اما برای پایداری بالاتر می توان از پرایمر قبل از کرم پودر استفاده نمود تا دوام، کیفیت و خروجی کار افزایش چشمگیری پیدا کند. تنها زمانی می توان ابتدا از کانسیلر استفاده نمود که بخواهیم از یک کانسیلر اصلاح کننده رنگ پوست استفاده کنیم. به طور مثال اگر در پوست خود نقاطی قرمز رنگ یا تیره داریم باید ابتدا از یک کانسیلر اصلاح کننده رنگ استفاده کنیم، سپس از کرم پودر برای پوشش پوست و در صورت لزوم در مرحله آخر از کانسیلر های معمولی برای پوشش نقاط باقی مانده استفاده شود.

استفاده از کانسیلر بهتر است یا کرم پودر؟

استفاده از کانسیلر یا کرم پودر بستگی به ظاهر و نوع آرایش ما دارد. اگر در پوست خود لک یا جای جوشی نداریم و به دنبال آرایشی ساده هستیم بهتر است از کرم پودر استفاده کنیم. اما اگر در پوست لک و یا عارضه ای وجود دارد و قصد ما از آرایش پنهان کردن آن هاست بهتر است از کانسیلر برای پوشاندن آن ها استفاده کنیم.

نتیجه گیری

اگر شما هم در انتخاب بین کانسیلر و کرم پودر در دوراهی مانده اید باید توجه کنید که کرم پودر به عنوان زیرساز در آرایش مورد استفاده قرار می گیرد و کانسیلر برای پوشاندن لک و نقاطی از پوست که با کرم پودر به خوبی پوشش داده نشده است و این اصلی ترین تفاوت کرم پودر و کانسیلر است.

بهتر است از کرم پودر برای پوشش کل صورت استفاده کرده و سپس برای اصلاح، پوشش لک و جای جوش از کانسیلر استفاده کنید. برای داشتن ظاهری بی عیب و نقص، استفاده همزمان از کرم پودر و کانسیلر لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *