مقالات

پرایمر چیست؟ همه چیز در مورد پرایمر آرایشی، مزایا و نحوه استفاده از آن

پرایمر چیست؟ همه چیز در مورد پرایمر

در این مقاله می خوانید:

پرایمر چیست؟

چرا باید از پرایمر استفاده کنیم؟

پرایمر برای چه پوستی مناسب است؟

آموزش استفاده از پرایمر

 

مقدمه

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از استفاده از کرم پودر یا پنکیک، پس از مدت زمان کوتاهی آن ها به اصطلاح ماسیده شوند و آرایش شما را خراب کنند. این اتفاق زمانی بدتر می شود که شما قصد رفتن به یک میهمانی، قرار کاری، عروسی یا… را داشته باشید که قطعا جلوه خوبی برای شما ندارد و می تواند باعث استرس و خجالت زدگی شما بشود که و ارتباط شما را با طرف مقابل مشکل کند.

اما راه حل این مشکل چیست؟

به دنبال رفع این مشکل متخصصان حوزه پوست در صنعت آرایشی دست به کار شده و محصول جدیدی را تولید کرده و نام آن را پرایمر یا همان زیرساز انتخاب کردند. این محصول کمک بزرگی به افراد مختلف کرده تا بعد از آرایش خود دیگر از مشکلات قبلی خود رنج نبرند.

اما این تنها ویژگی این محصول نیست و با گذر زمان شرکت های مختلف با ترکیب مواد جدید ویژگی های بیشتری به آن اضافه کرده تا امروزه یکی از ارکان اصلی آرایش باشد. همانطور که گفته شد امروزه پرایمرها خاصیت های گوناگونی به جز کارایی اصلی خود دارند که می توان به آبرسانی، نرم کنندگی و شفافیت پوست اشاره کرد.

اکثر پرایمر ها دارای مواد نرم کننده و آبرسان هستند تا از خشکی پوست در طول شبانه روز جلوگیری کنند و بافت پوست را تقویت و استحکام بخشند. استفاده از پرایمر شفاف و لطیف نیز می نماید و پس از مدتی استفاده کاملاً آن را حس خواهید کرد. این محصولات جوش ها و اثرات ناشی از آن ها را به مرور بهبود می بخشند و پوست را صاف و یکدست می نمایند.

پرایمر چیست؟

برای پرسش به این سوال که پرایمر چیست؟ ابتدا معنی لغوی آن را بیان می کنیم. پرایمر در لغت به معنای زیرساز است اما کاربرد آن در صنعت آرایش بسیار بیشتر از این کلمه به حساب می آید. پرایمرها می توانند در بخش های مختلف صنعت آرایش مثل صورت، لب، مژه، ناخن و… به کار روند که هر کدام نوع خاصی از پرایمر هستند. اما در این مقاله ما به شرح پرایمر آرایشی صورت می پردازیم.

پرایمر یا زیرساز آرایشی محصولی بسیار کاربردی در آرایش می باشد که باعث می شود مواد استفاده شده آرایشی به خوبی روی پوست قرار بگیرند تا آرایش یک دست و بی عیبی داشته باشیم.

کار اصلی پرایمر به عنوان زیرساز در آرایش آماده سازی پوست صورت برای قرارگیری بهتر کرم پودر، ضد آفتاب یا پنکیک بوده اما در بحث مراقبت از پوست نیز کاربرد فراوان دارد. زمانی که از زیرساز استفاده می کنید منافذ پوست شما بسته شد و این اتفاق باعث می شود مواد آرایشی مورد استفاده به بهترین شکل خود بر روی پوست قرار بگیرند و آرایشی بی عیب و نقص را داشته باشید.

پرایمر می تواند برای صاف کردن منافذ، ایجاد لایه ای یکدست برای آرایش طولانی مدت، مدیریت پوست چرب و یا جلوگیری از درخشندگی و براقیت بیش از حد پوست استفاده شود.

پرایمر چیست

انواع پرایمرهای آرایشی

پرایمر ها انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی خاص خود را داشته و متناسب با نوع پوست باید انتخاب شوند.

پرایمر ژله ای: بی شک محبوب ترین نوع پرایمر، پرایمر ژله ای هست که برای انواع پوست مناسب می باشد اما اگر پوست چربی دارید باید از پرایمری استفاده کنید تا پوست شما را مات کرده و مانع از براقیت و درخشندگی آن شود که یکی از بهترین گزینه ها پرایمر ژله ای به حساب می آید.

پرایمر آبرسان: پرایمرهای آبرسان برای پوست های خشک ایده آل هستند، خصوصا پرایمرهایی که دارای مواد مراقبت از پوست مانند اسید هیالورونیک و آنتی اکسیدان هستند.

پرایمرهای اصلاح کننده رنگ: رنگ این پرایمرها برای مقابله با رنگ های زیرین پوست طراحی شده است. به عنوان مثال، پرایمرهای سبز برای اصلاح قرمزی استفاده می شوند، در حالی که پرایمرهای آبی، زردی پوست را خنثی می کنند.

پرایمر محو کننده: پرایمرهای محو کننده بیشتر در مورد صاف کردن پوست کاربرد دارد که برای پوست های دارای چین و چروک به کار می رود تا آن ها را محو نماید.

چرا باید از پرایمر استفاده کنیم؟

امروزه پرایمر یکی از ارکان اصلی آرایش می باشد و افرادی که از پرایمر استفاده کرده‌اند می دانند که چقدر این محصول به کیفیت آرایش آن ها اضافه می کند، به همین دلیل از طرفداران پر و پا قرص پرایمر هستند و آن را به دیگران نیز توصیه می‌ کنند. تفاوت استفاده کردن یا نکردن از پرایمر با یک بار استفاده کاملا برای شما مشهود می شود و به کیفیت آن پی خواهید برد.

دلیل اصلی استفاده از پرایمر قطعا آماده سازی پوست برای انجام آرایش بهتر است اما امروزه با توجه به خواص مختلفی که پرایمرها دارند دیگر نمی توان به سادگی از آن ها گذر کرد زیرا یکی از ارکان اصلی آرایش و مراقبت پوست به حساب می آیند.

امروزه بسیاری از پرایمرها دارای خواص نرم کنندگی و آبرسانی به پوست هستند و تا حد زیادی مانع از خشکی و ترک پوست می شوند که از ویژگی های مراقبتی آن ها به حساب می آید.

خاصیت روشن کنندگی و شادابی پوست را دارند و باعث رفع قرمزی پوست، جای جوش و التهابات پوستی می شوند. هم چنین زردی پوست را خنثی می کنند و آن را از بین می برند. باعث می شوند تیرگی های زیر چشم و پوست برطرف شوند.

پرایمر برای چه پوستی مناسب است؟

پرایمرها برای انواع پوست مناسب می باشد و مفید است اما 2 گروه از افراد که دارای پوست چرب یا پوست خشک هستند بهتر است حتما از پرایمر استفاده کنند تا آرایش با ثبات تری داشته باشند. دیگر افراد که توصیه می شود از پرایمر استفاده نمایند افرادی با پوست های دارای جوش، التهاب، قرمزی پوست و زردی آن است تا این مشکلات برطرف گردد. (برای خنثی سازی زردی و قرمزی پوست استفاده از پرایمرهای رنگین کمانی توصیه می شود که دارای این خواص می باشند.)

آموزش استفاده از پرایمر

برای استفاده از پرایمر، ابتدا باید پوست خود را به خوبی شسته و تمیز نمایید به طوری که پوست عاری از هرگونه چربی باشد سپس به مقدار کافی از پرایمر بر روی پوست خود زده و مدتی صبر کنید تا جذب پوست گردد. بعد از طی کردن این مراحل پوست آماده شروع آرایش ایده آل و با ثبات است و می توانید از کرم پودر استفاده نمایید.

یک اشتباه رایج در هنگام استفاده از پرایمر

یکی از رایج ترین اشتباهات در مورد استفاده از پرایمر این است که باید پس از استفاده از آن مدتی کوتاه صبر نمود تا پرایمر جذب پوست شود سپس اقدام به آرایش کرد اما برخی از افراد بلافاصله پس از استفاده از پرایمر شروع به استفاده از کرم پودر، پنکک، کانسیلر و… بر روی آن می کنند که اشتباه است. بهتر است بعد از زدن پرایمر بر روی پوست حداقل یک دقیقه صبر کرده، سپس اقدام به آرایش نمایید.

1 نظر در “پرایمر چیست؟ همه چیز در مورد پرایمر آرایشی، مزایا و نحوه استفاده از آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *